top of page

בקרה תעשייתית

מדובר בתהליכים או בטכניקות מבוקרים המציינים או מסדירים את הפעולה, השימוש, הכיוון או הניהול של תהליך מסויים בתוך סדר פעולות המתבצעות באופן שוטף בתעשיות השונות.

סוג הציוד והתהליכים הנכללים בבקרות תעשייתיות נע ממכונות חדשות בסיסיות ועד למפעלים מורכבים, שעשויים לעשות שימוש ברשתות כדי לספק מערכות מתוחכמות יותר.

הוא כולל בעיקר טכנולוגיית אוטומציה כמו ניהול מערכות בקרת תעבורה סינתטיות והצבעה אלקטרונית.

בקרה תעשייתית היא תחום מתפתח יותר ויותר. אבל כיום המשימה היא בעיקר לשפר את יכולות הייצור והתפעול בכדי לחסוך בעלויות ולהגביר את התפוקה, ליצור סביבת עבודה נעימה ונוחה לעובדים כמו הבטחת איכות האוויר לקו ייצור וצמצום כוח אדם המאפשר ניטור פשוט וקיצוץ דרסטי בעלויות.

בקרת תהליכים תעשייתיים היא קריטית כדי להבטיח שהייצור המתבצע מוצלח ועומד באיכות הרצויה.

הדרך שבה דברים נעשים בסביבה תעשייתית אחת שונה מתעשיות אחרות, כל תעשייה זקוקה להתאמה אישית של תהליכי הבקרה שלהם. ישומי בקרה אלו בחברות, עוזר להם להצליח בשווקים התחרותיים בהם הן פועלות באמצעות הבטחת שליטה מבוקרת באיכות גבוהה מאוד.

בקרה ואוטומציה תעשייתית

אוטומציה ובקרה חשובה לניהול של תהליכים תעשייתיים בכל תחומי החשמל והאלקטרוניקה במערכות גדולות או קטנות כאחד. מערכות הבקרה התעשייתית האלו נמצאות בשימוש בתעשיות רבות, בקרה ואוטומציה נערכות בין היתר בתחומי תעשיית החשמל, מים, נפט או גז. יישומי בקרה מתבצעות על פי רוב באמצעות מערכות המשתמשות במידע המתקבל מיחידות מרוחקות וכך נוצרות פקודות אוטומטיות על ידי כוח האדם. יישומי בקרה ומערכות בקרה משמשים בייצור תעשייתי לסוגים שונים ומגוונים כגון: מערכת בקרה לשם פיקוח או השגת מידע ועד לשילוב מערכות בקרה ואוטומציה קטנות יותר, תכנון ויישום בקרים עם לוגיקה הניתנת לתכנות, או בכל הקשור לבקרים מתוכנתים כאשר אלו מערכות שנמצאות למשל לעתים קרובות במערכים תעשייתיים רבים, או בהפעלת תשתיות מרכזיות חשובות.


חשמל פיקוד ובקרה

מערכות הבקרה התעשייתיות משמשות ונחוצות בדרך כלל בתעשיות המייצרות או מספקות מוצרים חשמליים, וכן במוצרים הקשורים באספקת מים, נפט, גז וכדומה, ואף קשורות לתחום המידע. רק חברה המתמחה בתחום הבקרה התעשייתית תוכל לתת שירותים מקצועיים ואמינים בתחום אוטומציה ובקרה, ובכל הקשור לתכנון, התקנה או תחזוק של מערכות אלו. כיום כאשר כל עסק מובנה על פי טכנולוגיה תעשייתית כזו או אחרת, תוך כדי שילוב של מכונות רבות, תחום זה של תכנון מערכות הבקרה הוא חשוב וקריטי לכל לקוח עם דרישות נפרדות וצרכים אחרים לכל בית עסק קטן או תעשייתי בנפרד.



2 צפיות0 תגובות
bottom of page